La divulgació de la ciència i la tecnologia de l'energia al Plenari Jove 2023

L'EEBE ha acollit una nova sessió de la jornada dels Energy Days adreçada a l'estudiantat de 4t d'ESO i batxillerat i que ha comptat amb estudiantat de centres educatius de l'entorn del Campus Diagonal-Besòs.
La divulgació de la ciència i la tecnologia de l'energia al Plenari Jove 2023

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha acollit aquest divendres 19 de maig una nova edició del Plenari Jove, una jornada inclosa a la programació dels Energy Days que té com a objectiu la divulgació científico-tecnològica de temes vinculats amb l'energia entre el públic de 4t d'ESO i batxillerat. La sessió vam comptar amb l'assistència d'uns 160 alumnes de centres educatius de l'entorn del Campus Diagonal-Besòs (CDB): Institut Manuel Vázquez Montalban, Institut Escola de La Mina i Col·legi Amor de Déu, de Sant Adrià de Besòs, i Institut Bernat Metge, del districte de Sant Martí de Barcelona.

El Plenari Jove es va obrir amb la benvinguda als assistents per part de Joan de Pablo, delegat del rector al CDB, i Filo Cañete, alcaldesa de Sant Adrià de Besòs.

Grisha Domakowski, cap de projectes de la Fundació b_TEC, va explicar l'ecosistema energètic que es conforma al voltant del Campus Diagonal-Besòs i la singularitat de les seves instal·lacions energètiques.

A més, el coach Jordi Gràcia, ha donat unes pautes als assistents per aprendre a comunicar millor, especialment per a les seves presentacions, però també a les relacions interpersonals, el que els hi pot ajudar a aconseguir els seus objectius.

Miguel Pérez, Project Manager de Fusion for Energy, ha estat l'encarregat d'explicar de quina manera es pot aconseguir generar a la Terra l'energia que ens aporta el sol, a través del projecte ITER.

El paper del disseny de les construccions i l'urbanisme per aconseguir ciutats més sostenibles i descarbonitzades ha vingut de la ma de Torsten Masseck, arquitecte i sotsdirector d'estudiantat a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Ha tancat el Plenari Jove 2023 Oriol Marimon Garrido, Doctor en Química Orgànica i fundador de BigVan Ciència, que ha portat un dels seus monòlegs sobre rodes tot explicant de manera atractiva per al públic juvenil temes com els bacteris o la importància de la comunicació en l'evolució humana.

El Plenari Jove és una activitat organitzada per la Fundació b_TEC, EEBE i Fusion for Energy.

Imatges Plenari Jove: