L'EEBE acull els actes centrals de la Universitat amb motiu del 25N

13/11/2023

Dimecres 22 de novembre es celebraran diverses activitats reivindicatives de l'Escola amb motiu del Dia Internacional per a l'erradicació de la violència contra les dones.

Dimecres 22 de novembre l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) se suma a la commemoració del Dia Internacional per a l'erradicació de la violència contra les dones acollint els actes centrals de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), als quals es convida a tota la comunitat universitària a participar de forma activa.

El Gabinet d’Innovació i Comunitat (GIC) de la UPC, ha encarregat una instal·lació artística participativa a càrrec de Minusas teatre + La Otra Escena que apel·la de forma específica a la complicitat dels homes per combatre la violència masclista dins la nostra societat.

També s'instal·la des de la setmana del 13 de novembre un mural participatiu al vestíbul de l'edifici A que convida a la reflexió sobre el tema de la violència contra les dones i a expressar per escrit aquestes reflexions. Es tracta de replicar l'acció ja organitzada per la Comissió Feminista de l'EEBE, enguany amb complicitat d'entitats educatives i del tercer sector de l’entorn. Un altre mural a l’espai cultural de la Biblioteca Font de la Mina recollirà, com un mirall, la veu de tothom qui hi passi. A partir del dia 23 de Novembre, el mural de  l’EEBE es traslladarà i s'exposaran tots dos murals a la Biblioteca Font de la Mina amb l'objectiu de posar de manifest que la violència contra les dones és transversal, independent del nivell socioeconòmic o formatiu.

Les opinions recollides seran amplificades gràcies a de l'acció de Minusas teatre i  La Otra Escena, per tal que la celebració del 25N serveixi de reflexió i d'altaveu.

El programa d'accions previst per a la jornada del dimecres 22 serà el següent:

12.10 h Concentració i minut de silenci, davant l'edifici A, i lectura de parlaments. Es comptarà amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo; la directora de l'EEBE, Adriana Farran; la vicerectora de Responsabilitat Social i d'Igualtat, Josefina Antonijuan; l'alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete; la regidora d'Igualtat de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Paula Dieste; i Alba Domingo, estudiant d'Enginyeria Mecànica a l'EEBE, i Isabel Domingo, estudiant d'Enginyeria Ambiental a l'Escola de Camins, que llegiran el comunicat del Consell de l'Estudiantat de la UPC.

12.25 h Impro feminista, espectacle organitzat Gabinet d’Innovació i Comunitat que anirà a càrrec de Minusas teatre + La Otra Escena, al vestíbul de l'edifici A

12.45 h Taula rodona “Els nous Rols de gènere” a la Sala Polivalent de l'edifici A

13.30 h Tancament i aperitiu, a la Sala Polivalent de l'Edifici A.