L'EEBE acull els actes centrals de la Universitat amb motiu del 25N

Dimecres 22 de novembre es celebraran diverses activitats reivindicatives de l'Escola amb motiu del Dia Internacional per a l'erradicació de la violència contra les dones.
L'EEBE acull els actes centrals de la Universitat amb motiu del 25N

Dimecres 22 de novembre l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) se suma a la commemoració del Dia Internacional per a l'erradicació de la violència contra les dones acollint els actes centrals de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), als quals es convida a tota la comunitat universitària a participar de forma activa.

El Gabinet d’Innovació i Comunitat (GIC) de la UPC, ha encarregat una instal·lació artística participativa a càrrec de Minusas teatre + La Otra Escena que apel·la de forma específica a la complicitat dels homes per combatre la violència masclista dins la nostra societat.

També s'instal·la des de la setmana del 13 de novembre un mural participatiu al vestíbul de l'edifici A que convida a la reflexió sobre el tema de la violència contra les dones i a expressar per escrit aquestes reflexions. Es tracta de replicar l'acció ja organitzada per la Comissió Feminista de l'EEBE, enguany amb complicitat d'entitats educatives i del tercer sector de l’entorn. Un altre mural a l’espai cultural de la Biblioteca Font de la Mina recollirà, com un mirall, la veu de tothom qui hi passi. A partir del dia 23 de Novembre, el mural de  l’EEBE es traslladarà i s'exposaran tots dos murals a la Biblioteca Font de la Mina amb l'objectiu de posar de manifest que la violència contra les dones és transversal, independent del nivell socioeconòmic o formatiu.

Les opinions recollides seran amplificades gràcies a de l'acció de Minusas teatre i  La Otra Escena, per tal que la celebració del 25N serveixi de reflexió i d'altaveu.

El programa d'accions previst per a la jornada del dimecres 22 serà el següent:

12.10 h Concentració i minut de silenci, davant l'edifici A, i lectura de parlaments. Es comptarà amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo; la directora de l'EEBE, Adriana Farran; la vicerectora de Responsabilitat Social i d'Igualtat, Josefina Antonijuan; l'alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete; la regidora d'Igualtat de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, Paula Dieste; i Alba Domingo, estudiant d'Enginyeria Mecànica a l'EEBE, i Isabel Domingo, estudiant d'Enginyeria Ambiental a l'Escola de Camins, que llegiran el comunicat del Consell de l'Estudiantat de la UPC.

12.25 h Impro feminista, espectacle organitzat Gabinet d’Innovació i Comunitat que anirà a càrrec de Minusas teatre + La Otra Escena, al vestíbul de l'edifici A

12.45 h Taula rodona “Els nous Rols de gènere” a la Sala Polivalent de l'edifici A

13.30 h Tancament i aperitiu, a la Sala Polivalent de l'Edifici A.