L'EEBE celebra l'acte de graduació de la promoció 2023-2024

12/07/2024

L'acte de graduació de la promoció de grau i màster del curs 2023-2024 s'ha celebrat dijous 11 de juliol a l'Auditori del Centre de Convencions Internacional de Barcelona.

La promoció del curs 2023-2024 de grau i màster de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha celebrat aquest dijous 11 de juliol l'acte de graduació.

Les titulades i titulats han tingut com a padrí de la promoció al professor i investigador de l'EEBE Sebastián Tornil, que han indicat als graduats i graduades que estan del tot preparats per incorporar-se al mercat laboral, i que hi ha molts llocs de treball esperant-los. També els ha assenyalat que si decideixen continuar estudiant, això tindrà un impacte positiu en el seu currículum. I, sobre tot, que no perdin les ganes d'aprendre coses noves i que aprenguin molt dels seus referents propers.

Els mestres de cerimònies han estat Oriol Roda, estudiant del grau en Enginyeria Elèctrica, i Alba Heredia, estudianta del grau en Enginyeria Mecànica, i membres de la Delegació de l'estudiantat de l'Escola.

La directora de l'Escola, Sra. Adriana Farran, ha obert l'acte donant la benvinguda als assistents, i recordant els inicis de la promoció en temps de pandèmia amb instruccions i canvi constants. Adrinana Farran ha asenyalat que és un orgull que malgrat les dificultats del moment, que el camí fos difícil, hagin arribat al final amb amb el seu esforç i treball. I com en aquest procés han crescut i han fet crèixer l'Escola.  Els ha animat en la seva nova etapa professional, i també ha agraït a totes les persones que han donat suport durant la seva etapa universitària als graduats i graduades, dedel professorat, personal d'administració de l'Escola i també als familiars de l'alumnat.

Seguidament la secretària acadèmica del centre, Sra. Beatriz Giraldo, ha donat pas a la lectura dels graduats assistents, que han pujat a l'escenari per recollir el diploma de mans dels diferents persones coordinadores de graus i màsters i sotsdirectors i sotsdirectores de l'Escola, i han fet la tradicional foto de grup amb els companys i companyes de la promoció.

Un dels moments importants de l'acte ha estat l'entrega dels Premis extraordinaris de graus, patrocinat pel Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN) , amb 1.000€ i un any de col·legiació gratuïta, lliurats per Eduard Pimàs, vocal d'ENGINYERS BCN. Els premis han recaigut en:

• Enginyeria Biomèdica: Carmen Aréchaga Torralba
  • Enginyeria Elèctrica: Pau García Motilla
  • Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica: Adrià Aroca Valls
  • Enginyeria de l'Energia: Íngrid Massiel Ramírez Soto
  • Enginyeria de Materials: Júlia Montlleó Caballero
  • Enginyeria Mecànica: Marouan El Mekrani IbnYakhlef
  • Enginyeria Química: Víctor Requena Pérez

En el cas dels màsters, el regal per a les millors trajectòries ha estat un cofre regal amb una experiència de dues nits d’allotjament i esmorzar, i ha recaigut en:

• Master's degree in Chemical Engineering - Smart Chemical Factories: Aitor Sainz Codes
  • Master's degree in Interdisciplinary & Innovative Engineering: Maria Sande Sampaio
  • Máster Universitario en Ciencia e Ingeniería Avanzada de Materiales: Yan Dong

En l'acte s'ha fet entrega també de la beca patrocinada per Schneider Electric, d'un curs per al millor expedient de grau de l'EEBE que hagi accedit al master degree in Interdisciplinary & Innovative Engineering o bé al máster universitario en Tecnologías Mecánicas. La beca ha recaigut en Gerard López Baena graduat en Enginyeria Mecánica, i que el proper curs cursarà el máster universitario en Tecnologías Mecánicas. La beca ha estat lliurada per Jose Luis Cabezas, vicepresident de recursos humans de la zona ibèrica d'Scheneider Electric.

UPC Alumni ha lliurat "Premi Viu la UPC", que atorga a l'estudiantat amb gran implicació a la vida del campus, premiat amb 300€ en metàl·lic, que ha recaigut en Oriol Roda, que ha estat membre actiu i president de la Delegació d'Estudiants, de Setmana Cultural, així com a òrgans de govern de l'Escola, com la Junta d'Escola.

Carmen Aréchaga, com a estudianta amb millor trajectòria de la promoció, va ser l'encarregada de fer el parlament per part de l'estudiantat. Arechaga ha agraït a la seva família l'oportunitat i suport per cursar estudis universitaris i ha animat als companys a ajudar i donar suport a aquelles persones que poden tenir més dificultats per poder-ho fer.

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, i professor a l'Escola, Sr. Daniel Crespo, ha tancat la tanda de parlaments, instant a no tenir por a les novetats i avenços, i l'acte ha finalitzat amb l'himne universitari, el tradicional Gaudeamus.

L'acte ha comptat amb l'assistència de professorat i membres de la direcció de l'Escola, del delegat del rector al Campus Diagonal Besòs, Sr. Joan de Pablo, així com d'autoritats de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, representat per la regidora d'Educació, la Sra. Paula Dieste; de l'Ajuntament de Barcelona, representat per la Sra. Silvia López i Helena Sans,  conselleres del districte de Sant Martí; el Sr. Eduard Pimàs, vocal de la junta del Col·legi de d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona; el director adjunt de la Fundació b_TEC, el Sr. Grisha Domakowski; i el vicepresident de recursos humans de la zona ibèrica d'Schneider Electric, Jose Luis Cabezas. Familiars i amics dels graduats i graduades també els han acompanyat durant la cerimònia.