L'EEBE ha acollit un dels tornejos regionals de la VEX 2023

06/02/2023

Els tornejos classificatoris de les modalitats V5 i IQ per a la final estatal s'han celebrat aquest dissabte 4 de febrer a l'Escola.

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat de nou l'escenari del torneig regional de Barcelona de la competició VEX Robotics Competition, celebrada aquest dissabte 4 de febrer.

Pucra, associació de l'EEBE, s'ha encarregat de la coordinació de l'esdeveniment., que ha comptat també amb persones voluntàries que han participat com a jutges i donant suport als equips i a l'organització. També s'ha comptat amb la col·laboració de la Fundacio bTEC.

En aquesta classificatòria han participat més de 20 equips de Catalunya i País Valencià, que han competit a les categories IQ (5è i 6è de primària, i y 1r y 2n d'ESO) i V5 (3r i 4t d'ESO, batxillerat, cicles formatius i estudiantat universitari).

Categoria V5:

• M_TEAM (AMPA VEDRUNA)
  • X_TEAM (AMPA VEDRUNA)
  • Indicende (Col·legi Vedruna Vall)
  • Fenix Warriors (Col·legi Vedruna Vall)
  • ShowTime (Col·legi Vedruna Vall)
  • Revengers (Col·legi Vedruna Vall)
  • Skyliners (Col·legi Vedruna Vall)
  • Black Phoenix (Col·legi Vedruna Vall)
  • Cybertronics (Col·legi Vedruna Vall)
  • Kingdom (Col·legi Vedruna Vall)
  • Atlantis (Col·legi Vedruna Vall)
  • Puig Castellar Robotics (Institut Puig Castellar)
  • PUCRA Factory Y (EEBE UPC)
  • PUCRA Factory Z (EEBE UPC)
  • Maker's Team (Aula Maker)

Categoria IQ

• Sparky (AFA VEDRUNA)
  • Gladiators (AFA VEDRUNA)
  • IQ MAKER'S (Aula Maker)
  • ROBODUCKS, MAKER'S (Aula Maker)
  • CSE Racó (Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris)
  • MVM (INS Manuel Vázquez Montalbán)

El torneig ha permès a alguns d'aquests equips classificar-se per a la final estatal, que es celebrarà també a l'EEBE els dies 4 i 5 de març. Aquesta final serà l'oportunitat per aconseguir places per a les VEX Worlds (Dallas, Texas), on els equips poden demostrar el seu esforç i potencial a escala mundial.

A la categoria V5, els equips classificats han estat:  Skyliners, Black Phoenix, Incidence, ShowTime, Black Phoenix, X_TEAM AFA VEDRUNA i PUCRA Factory Z.
Pel que fa a la categoria IQ, els classificats per a la final han estat: ROBODUCKS, MAKER'S, MVM, IQ MAKER'S i Gladiators AFA Vedruna.

Pla social de la VEX a l'EEBE

PUCRA, amb l'impuls i la gestió de l'EEBE, i la participació de la Fundació bTEC van crear l'any 2020 el Pla Social de la VEX, amb l'objectiu de donar l'oportunitat de participar en la competició a equips formats per infants i adolescents d'escoles i instituts d'entorns desfavorits i/ o en risc d'exclusió social.

El Pla Social de la VEX ofereix a aquests centres educatius:

• Estudiantat de l'EEBE per acompanyar i entrenar als equips.
  • La gratuïtat del material que es necessita per poder competir.
  • Subvenció per a les inscripcions.

En aquesta edició han format part d'aquest pla social els equips CSE Racó (Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris) i MVM (INS Manuel Vázquez Montalbán), participants a la categoria IQ; i el Puig Castellar Robotics (Institut Puig Castellar), que ha participat a la categoria V5.