L'EEBE ha acollit un dels tornejos regionals de la VEX 2023

Els tornejos classificatoris de les modalitats V5 i IQ per a la final estatal s'han celebrat aquest dissabte 4 de febrer a l'Escola.
L'EEBE ha acollit un dels tornejos regionals de la VEX 2023

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat de nou l'escenari del torneig regional de Barcelona de la competició VEX Robotics Competition, celebrada aquest dissabte 4 de febrer.

Pucra, associació de l'EEBE, s'ha encarregat de la coordinació de l'esdeveniment., que ha comptat també amb persones voluntàries que han participat com a jutges i donant suport als equips i a l'organització. També s'ha comptat amb la col·laboració de la Fundacio bTEC.

En aquesta classificatòria han participat més de 20 equips de Catalunya i País Valencià, que han competit a les categories IQ (5è i 6è de primària, i y 1r y 2n d'ESO) i V5 (3r i 4t d'ESO, batxillerat, cicles formatius i estudiantat universitari).

Categoria V5:

• M_TEAM (AMPA VEDRUNA)
  • X_TEAM (AMPA VEDRUNA)
  • Indicende (Col·legi Vedruna Vall)
  • Fenix Warriors (Col·legi Vedruna Vall)
  • ShowTime (Col·legi Vedruna Vall)
  • Revengers (Col·legi Vedruna Vall)
  • Skyliners (Col·legi Vedruna Vall)
  • Black Phoenix (Col·legi Vedruna Vall)
  • Cybertronics (Col·legi Vedruna Vall)
  • Kingdom (Col·legi Vedruna Vall)
  • Atlantis (Col·legi Vedruna Vall)
  • Puig Castellar Robotics (Institut Puig Castellar)
  • PUCRA Factory Y (EEBE UPC)
  • PUCRA Factory Z (EEBE UPC)
  • Maker's Team (Aula Maker)

Categoria IQ

• Sparky (AFA VEDRUNA)
  • Gladiators (AFA VEDRUNA)
  • IQ MAKER'S (Aula Maker)
  • ROBODUCKS, MAKER'S (Aula Maker)
  • CSE Racó (Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris)
  • MVM (INS Manuel Vázquez Montalbán)

El torneig ha permès a alguns d'aquests equips classificar-se per a la final estatal, que es celebrarà també a l'EEBE els dies 4 i 5 de març. Aquesta final serà l'oportunitat per aconseguir places per a les VEX Worlds (Dallas, Texas), on els equips poden demostrar el seu esforç i potencial a escala mundial.

A la categoria V5, els equips classificats han estat:  Skyliners, Black Phoenix, Incidence, ShowTime, Black Phoenix, X_TEAM AFA VEDRUNA i PUCRA Factory Z.
Pel que fa a la categoria IQ, els classificats per a la final han estat: ROBODUCKS, MAKER'S, MVM, IQ MAKER'S i Gladiators AFA Vedruna.

Pla social de la VEX a l'EEBE

PUCRA, amb l'impuls i la gestió de l'EEBE, i la participació de la Fundació bTEC van crear l'any 2020 el Pla Social de la VEX, amb l'objectiu de donar l'oportunitat de participar en la competició a equips formats per infants i adolescents d'escoles i instituts d'entorns desfavorits i/ o en risc d'exclusió social.

El Pla Social de la VEX ofereix a aquests centres educatius:

• Estudiantat de l'EEBE per acompanyar i entrenar als equips.
  • La gratuïtat del material que es necessita per poder competir.
  • Subvenció per a les inscripcions.

En aquesta edició han format part d'aquest pla social els equips CSE Racó (Casal dels Infants per l'Acció Social als Barris) i MVM (INS Manuel Vázquez Montalbán), participants a la categoria IQ; i el Puig Castellar Robotics (Institut Puig Castellar), que ha participat a la categoria V5.