L'EEBE ha acollit la jornada d'orientació de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs

Sota el títol 'I després del batxillerat, què?' la jornada s'ha adreçat a l'alumnat de 2n de batxillerat dels instituts de la localitat, que han participat en tallers i en una visita i una xerrada informativa de la nostra Escola.

L'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat aquest dimecres 6 de març l'escenari d'una nova edició de la jornada d'orientació organitzada pels serveis d'educació de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. Sota el títol  'I després del batxillerat, què?', la jornada ha acollit a un total de 168 alumnes de 2n de batxillerat de tots els itineraris de l'Institut Manuel Vázquez Montalbán, Escola Túrbula i Col·legi Sant Gabriel.

L'objectiu de la jornada ha estat ampliar i fer conscient les eines personals de l'alumnat de batxillerat, el coneixement sobre el món universitari, així com tenir informació sobre recursos i altres estudis superiors no universitaris. Per aconseguir-ho, des de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs s'han organitzat diversos tallers:

• Com hem arribat a on hem arribat: per posar consciència en el procés de saber com s'arriba a triar els estudis, motivacions per triar-ne uns o descartar-ne uns altres.

• Com accedir al món laboral: per conèixer quins canals, quins recursos i quins instruments tenim a l'abast per tal de cercar una feina mentre s'està estudiant o en període de vacances.

• Mobilitat Internacional: s'ha informat sobre possibilitats de viatjar a l'estranger, sigui per estudis en el marc universitari o no, sigui per feina, o per col·laborar en camps de treball, entre d'altres opcions

• Recursos per alumnat universitari: per donar informació sobre recursos existents en aquesta etapa formativa: beques, estades a l'estranger, voluntariat, mentoria, idiomes, etc, així com sobre altres estudis superiors no universitaris

A banda dels tallers, des de l'EEBE s'ha organitzat una visita al laboratori d'Automatització i Robòtica Industrial, i per conèixer les diferents associacions de l'Escola. També s'ha realitzat una presentació de l'EEBE i una taula rodona que ha comptat amb la participació de Maria Ruiz Martínez, estudianta del grau en Enginyeria Mecànica, i Marwa Rankou El Fetouh, d'Enginyeria Química. Elles han estat les encarregades d'aportar la seva experiència quan es van trobar en el mateix moment que els estudiants assistents, a l'hora d'escollir estudis, com van afrontar la selectivitat i com es van preparar per a les proves.