Més de 2.100 estudiants de secundària participen en la jornada científica STEAM celebrada al Palau Sant Jordi

El Palau Sant Jordi ha estat l’escenari d’una quinzena d’activitats i espectacles sobre els efectes del canvi climàtic, la tecnologia i l’electromobilitat, entre altres temes.

Més de 2.100 estudiants de segon i tercer de la ESO han participat en l’STEAM Anella, la matinal de ciència i tecnologia organitzada per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que s’ha celebrat aquest dimarts 16 d'abril al Palau Sant Jordi, sota la coordinació del professor de l'EEBE Luis Carlos Pardo. La jornada ha reunit a l’alumnat de 29 centres educatius de Barcelona i la seva àrea metropolitana, el Maresme i el Gironès.

L’STEAM Anella ha convertit el Palau Sant Jordi en una aula de ciències per acollir una quinzena d’activitats i espectacles que han permès a l’alumnat experimentar amb l’increment de temperatura que es genera a les ciutats amb l’efecte illa de calor i buscar solucions per pal·liar-lo; conèixer la reacció del cervell davant dels trucs de màgia; construir autòmats per aprendre sobre disseny i tecnològica; o entendre el funcionament d’un cotxe elèctric de la mà de l’equip e-Tech Racing, format per estudiantat de l’EEBE.

A més, la jornada ha comptat amb dinàmiques com un escape room per explicar el rol de les dones científiques en el desenvolupament de la teoria de la relativitat, i amb espectacles de música i dansa vinculats amb temàtiques com les lleis de Newton del moviment.

Per a l'organització de la jornada s'ha comptat amb la participació d'estudiants voluntaris de la UPC, així com d'alguna de les associacions de l'EEBE, com ara PUCRA i eTech RACING.

Ciència en els espais més emblemàtics de Barcelona

El projecte de BSM i la UPC per a la promoció de les vocacions científiques porta sis anys en funcionament durant els quals ha assolit alts índex de participació: les cinc jornades celebrades el 2023 van reunir més de 7.500 alumnes.

Després de passar pel Zoo de Barcelona, el Park Güell, el Parc del Fòrum i el Palau Sant Jordi, l’STEAM celebrarà la darrera jornada del curs 2023-2024 en el Parc d’atraccions Tibidabo el proper 8 de maig.