Montserrat Pérez Moya, nova directora del Departament d'Enginyeria Química

15/07/2024

La presa de possessió ha tingut lloc aquest divendres 12 de juliol.

Montserrat Pérez Moya ha estat nomenada aquest divendres 12 de juliol com a nova directora del Departament d'Enginyeria Química de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

L'acte, que ha tingut lloc al Campus Diagonal-Besòs, ha comptat amb la participació del rector Daniel Crespo, la secretària general de la UPC, Ana Belén Cortinas, i el professor Jordi Puiggalí Bellalta, al capdavant del Departament des del 2018.

Montserrat Pérez Moya és professora agregada d'Enginyeria Química a la UPC i investigadora i coordinadora científica del grup ENergy, Catalysis, PrOcess and Reaction  Engineering (ENCORE), al Campus Diagonal-Besòs, que integra química i enginyeria química amb un enfocament interdisciplinari i multidisciplinari.
Enginyera Industrial, en la especialitat Paperera i Gràfica des de l'any 1996, va obtenir el doctorat l'any 2001 per la UPC. Després, va desenvolupar la seva investigació al Centre d'Enginyeria de Processos i Medi Ambient (CEPIMA). Els seus interessos de recerca se centren en els processos d'oxidació avançada (AOPs), principalment aplicats a la reducció de la contaminació d'aigües residuals d'indústries altament contaminants i de compostos recalcitrants. També es dedica a la revalorització de micronutrients, metalls, etc., procedents d'aigües residuals industrials, agrícoles o urbanes per millorar el comportament circular dels processos. En aquests camps, col·labora amb diversos grups de recerca nacionals i internacionals reconeguts.

Ha estat involucrada en més de 15 projectes competitius de recerca i també ha participat en projectes de transferència tecnològica amb institucions privades. Com a resultat de la seva recerca, ha publicat més de 51 articles en revistes de gran impacte, amb més de 2300 citacions (ISI Web of Knowledge) i un índex-h de 21. Ha co-dirigit 5 tesis doctorals i més de 40 treballs de màster i projectes finals de carrera.

Ha presentat més de 70 comunicacions en congressos internacionals, algunes com a conferenciant convidada. Actualment, compta amb 3 períodes de recerca de sis anys (sexennis) reconeguts per l'Agència de Qualitat Universitària (AQU) de Catalunya.
Des de l'any 2000, ha impartit classes i desenvolupat diversos projectes educatius innovadors. Ha presentat els resultats d'aquestes experiències en trobades d'Educació en Enginyeria i ha estat guardonada amb la Distinció Vicens Vives per la innovació en l'educació.
Ha estat sotsdirectora del Departament d'Enginyeria Química de la UPC durant més de 7 anys, i posteriorment secretària acadèmica del mateix departament des del 25 de juliol de 2018 fins a l’actualitat.