Nataly Velásquez, estudiant de l'EEBE, integrant de l'equip guanyador del I Premi Rector Gabriel Ferraté

L'estudiant ha estat guardonada el 9 de juliol juntament a la resta d'integrants de l'equip, format per estudiantat i 'alumni' de la UPC i la UOC, pel projecte 'Red Maze', una xarxa per fomentar les relacions personals i vèncer la soledat no desitjada.
Imatge de l'Oficina de Mitjans de Comunicació (UPC)

Nataly Velásquez, estudiant del grau en Enginyeria Mecànica a l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est, és una de les integrants de l'equip guanyador del I Premi Rector Grabriel Ferraté que s'ha lliurat aquest divendres 9 de juliol a l'Ajuntament de Barcelona pel projecte 'Red Maze'.

'Red Maze', a través d'una plataforma virtual i analògica, té com a objectiu crear una xarxa de persona físiques i virtuals que fomenti la relacions entre persones, a nivell intergeneracional, i evitar així la soledat no desitjada promovent l'ajuda mútua, la relació i la col·laboració entre les persones que la conformen.

L'equip guanyador que ha presentat el projecte està format per estudiantes i alumni tant de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) com de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC): Nataly Velásquez, de la UPC i Clara Esteller, Núria Parra, Pepi Pedrero i Núria Reyes de la UOC. A  totes les integrants de l'equip la idea que les uneix és que la tecnologia ajuda a alleugerir la soledat.

Un dels elements destacats del projecte és la multidisciplinarietat, no només pel que fa les integrants de l'equip creador, sinó en la seva essència, ja es fomenta l'ajut entre els diferents participants i també s'ofereix suport amb mediadors tecnològics, professionals socials i sanitaris.

El Premi Rector Gabriel Ferraté ha estat convocat per la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona, per aportar solucions a reptes socials contemporanis.

Notícies relacionades: El projecte ‘Red Maze’ guanya el Premi Rector Gabriel Ferraté de la UPC i la UOC (www.upc.edu)