Plenari Jove de l'Energy Days

Dimecres 26 de maig es realitza en format virtual el Plenari Jove, una activitat inclosa en la progració de l'Energy Days on participaran 4 centres educatius de l'entorn del Campus Diagonal-Besòs
Plenari Jove de l'Energy Days

El Plenari Jove se celebra dimecres 26 de maig a les 12 h, enguany amb format virtual. En aquesta edició es comptarà amb la participació d'alumnat de 4t d'ESO i 1r de batxillerat de 4 centres educatius de l'entorn del Campus Diagonal-Besòs: Institut Barri Besòs, Institut Escola La Mina, Institut Ramon Berenguer IV i Institut Manuel Vázquez Montalbán. Es tracta d'una activitat educativa i científica organitzada per la Fundació b_TEC per parlar de diferents reptes energètics en el marc de la programació de l'Energy Days

El programa del Plenari Jove s'iniciarà amb la benvinguda del sotsdirector de Recerca a l'Escola d'Enginyeria Barcelona Est, Jordi José.

Seguidament, Raúl Benítez, professor del departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial, impartirà la conferència Què és l'energia i per què és tan important. En aquesta conferència es farà una breu introducció al concepte de l'energia des del punt de vista físic, biològic i social. La forma en la que generem i consumim energia està íntimament lligada amb el nostre model de societat i té un impacte directe al medi ambient en el que vivim. L'objectiu és que sapigueu què és l'energia i perquè és important fer-ne un ús responsable i sostenible.

En finalitzar, l'alumnat participant realitzarà el taller online El cop de puny accelerat, organitzat per la professora Marta Pegueroles, del departament de Ciència i Enginyeria de Materials i Luis Carlos Pardo, del departament d'Enginyeria Física. En aquest taller es mesurarà l'acceleració de la mà en donar un cop de puny utilitzant els sensors del telèfon mòbil.

La sotsdirectora de Promoció i Estudiantat, Marta Pegueroles, serà l'encarregada de tancar el Plenari Jove.