Podi complet de la competició Hilo Tesis amb doctorands de l'EEBE

David Piñera, Miguel Mateu i Jordi Sans han els tres guanyadors a la selecció institucional de la UPC de la 2a edició del concurs #HiloTesis convocat per RedDivulga i la CRUE.
Podi complet de la competició Hilo Tesis amb doctorands de l'EEBE

Tres doctorands de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) ha estat els guardonats de la selecció institucional de la "II Edición del Concurso Tu Tesis Doctoral en un Hilo de Twitter: #HiloTesis" que convoca la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la Comissió Sectorial de I+D+i de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE)(obriu en una finestra nova) (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles). Els premis s'han lliurat aquest dijous 12 de maig en el marc de la jornada de portes obertes de l'Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya

El 1r premi ha estat per a David Piñera, doctorand del programa d'Enginyeria Biomèdica, al grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits - BBT. La seva tesi, dirigida per Jose M. Manero i Judit Buxadera, investiga el recobriments de biomaterials de doble acció amb propietats antibacterianes i integració de teixits. Podeu conèixer la seva tesi en aquest fil de Twitter.

A més, David Piñera, com a 1r classificat, serà el representant de la Universitat Politècnica de Catalunya a la final estatal del concurs.

El 2n premi ha estat per a Miguel Mateu, també doctorand del programa d'Enginyeria Biomèdica al BBT. La seva tesi ha estat dirigida per la investigadora Cristina Canal i Juan Tornil, i en ella fa una avaluació dels efectes biològics dels plasmes atmosfèrics en el càncer d'os. La podeu conèixer en aquest fil de Twitter.

El 3r premi ha recaigut en Jordi Sans, del programa de doctorat de Polímers i Biopolímers, al grup de recerca Innovation in Materials and Molecular Engineering. (IMEM), amb una tesi dirigida per Carlos Enrique Alemán i Pau Turón. A la seva tesis està treballant com convertir el CO2 en productes d'interès industrial. La podeu conèixer en aquest fil de Twitter.

A més, Jordi Sans ha resultat també finalista de la final institucional del concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’, una iniciativa que està impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI)

El concurs #HiloTesis té com a objectiu que aquells investigadors i investigadores en formació, tant si ja han finalitzat la seva tesi doctoral en els darrers 6 mesos com si l’estant desenvolupant, puguin explicar el que fan, com ho fan i perquè ho fan a la societat. Per això han hagut de divulgar la seva tesi doctoral en un fil de no més de 20 tuits adaptant el contingut a un llenguatge senzill, accessible i atractiu.