El grup de Caracterització de Materials participa al projecte Muspell, amb el que desenvoluparan un pioner sistema d'emmagatzematge d'energia tèrmica de nova generació

L'investigador del grup de de recerca del Departament de Física forma part del consorci d'universitat i empreses que ha rebut una subvenció de 3,5 milions d'euros de la UE per tirar endavant amb el projecte.

El consorci format per Swisspod Technologies, EURAC Research, Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems, l'Institut Nacional de Química d'Eslovènia, el Politecnico di Milano i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha rebut una beca Pathfinder de 3,5 milions d'euros del Consell Europeu d'Innovació (EIC). El finançament impulsarà el desenvolupament del projecte Muspell, un nou sistema d'emmagatzematge d'energia tèrmica (TESS) d'última generació, un component important d'un sistema energètic sostenible i fiable.

Per part de la UPC, hi participen en aquest projecte investigadors de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), en concret del grup de Caracterització de Materials del Departament de Física.

L'objectiu del projecte Muspell és desenvolupar una solució innovadora de gestió energètica que aporti avantatges substancials a diferents indústries i sectors, obrint el camí cap a un futur més sostenible.

Més informació: https://fisica.upc.edu/ca/noticies/el-consorci-del-projecte-muspell-rep-una-subvencio-de-3-5-milions-deuros-de-la-ue-per-al-sistema-demmagatzematge-denergia-termica-de-nova-generacio-pioner