Premiat com a millor comunicació oral al Global Congress on Hysteroscopy un ‘abstract’ basat en un TFG de l’EEBE

La comunicació, Design of an artificial uterus through 3D printing for simulation of hysteroscopic procedures, s’ha basat en el treball d’Arlene Cortés Balcells, graduada en Enginyeria Biomèdica a l’EEBE.
Úter en 3D i taps per representar patologies

El Global Congress on Hysteroscopy, celebrat a finals d’abril a Sitges, ha premiat com a millor comunicació oral la presentació Design of an artificial uterus through 3D printing for simulation of hysteroscopic procedures, basada en el Treball Final de Grau (TFG) ‘Disseny de models físics impresos en 3D per a simulació clínica d’Arlene Cortés Balcells, graudada en Enginyeria Biomèdica a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE).

L’abstract ha estat presentat al congrés per la Dra. Meritxell Munmay, de la unitat d’histeroscòpia del departament de ginecologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, i ha comptat amb la participació també d’Arlene Cortés, autora del TFG; la Dra. Beatriz F. Giraldo, professora i investigadora de l’EEBE -UPC i de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), i el Dr. Cristian de Guirior del departament de ginecologia de l’Hospital Clínic de Barcelona.

A l’abstract s’han presentat els resultats del TFG, que tenia com a objectiu dissenyar un model de l'úter mitjançant la impressió 3D per practicar cirurgies mínimament invasives relacionades amb procediments d'histerectomia. El model  obtingut és una estructura final de l'úter amb les dimensions reals, i els elements addicionals de suport per a la simulació d’aquests procediments, tenint en compte la connexió amb el coll de l'úter.  A més, s’ han dissenyat taps representant algunes patologies, com fibromes i pòlips de diferents dimensions per a simular procediments clínics com a part de la formació de personal qualificat.

El TFG va ser realitzat en col·laboració amb l’Hospital Clínic de Barcelona, i l’abstract del treball havia estat seleccionat com un dels tres millors entre els proposats per presentar-se a la sessió d’inauguració congrés, celebrat del 26 al 28 d’abril i que ha comptat amb més de mil assistents.