Presentat el disseny guanyador de l'edifici de recerca del Campus Diagonal-Besòs

El nou edifici, que ocuparà la parcel·la D i allotjarà els grups de recerca de l'IREC i l'IBEC, així com grups de la pròpia UPC, es planteja com un edifici altament sostenible i inclou en la seva estratègia energètica sistemes passius i bioclimàtics.

Aquest dimecres 13 de juliol s'ha presentat el disseny guanyador del que serà l'edifici de recerca del Campus Diagonal-Besòs, que estarà situat a la parcel·la D. L'acte institucional ha comptat amb l'assistència del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Jordi Puigneró, juntament amb la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis; l’alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete; el rector de la UPC, Daniel Crespo, i la segona tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta del Consorci del Campus Diagonal-Besòs, Janet Sanz

El nou equipament ha estat promogut per l’INCASÒL i comptarà amb una inversió de més de 24 milions d’euros i 14.352 metres quadrats destinats a la recerca en energia, sostenibilitat i enginyeria biomèdica. Estarà ocupat per l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) −centre consorciat per la Generalitat, la Universitat de Barcelona (UB) i la UPC− i grups d’investigació de la Universitat.

El disseny guanyador pertany a l'equip format per Cantallops Vicente Arquitectes i Coma Arquitectura, que han projectat l'edifici tenint en compte paràmetres bioclimàtics i sostenibles, tant pel que fa al disseny, la construcció i al manteniment. En aquest sentit, el rector de la UPC ha afirmat: "Les universitats hem de ser capdavanteres en  sostenibilitat en l'entorn urbà i aquest nou edifici serà un exemple de  la transició cap a un nou model energètic".

Està previst que les obres puguin començar a principi del 2024 i es pugui lliurar durant el darrer trimestre de 2025.