Programa d’emergència energètica UPC

La UPC ha iniciat una campanya per donar a conèixer el Programa d’emergència energètica, centrat en reduir el consum energètic i fer front a l’augment del preu de l’energia.
Programa d’emergència energètica UPC

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha aprovat, el 27 d’octubre, el Programa UPC d'emergència energètica, que té com a objectiu reduir el consum energètic de l’activitat universitària i poder fer front a l’increment dels preus de l’energiaLa desconnexió programada d’equips tècnics no imprescindibles a partir del 2 de desembre i el taller SIRENA per conèixer el consum energètic de cada edifici són les dues primeres accions previstes per conscienciar i implicar la comunitat universitària en l’estalvi energètic.

Les mesures abasten des de millores en la gestió dels edificis fins a inversions en eficiència i energies renovables, posant l’accent en la implicació de la comunitat universitària.(obriu en una finestra nova)

Aquests dies s’ha iniciat a tots els campus i centres docents de la UPC la campanya per donar a conèixer els objectius concrets del Programa d’emergència energètica(obriu en una finestra nova)reduir el consum energèticabaixar les emissions de C02millorar la gestió i eficiència dels edificis i augmentar l’autoconsum energètic.

La finalitat és assegurar la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat i contribuir, per tant, als objectius del Pla Campus UPC Sostenible 2030(obriu en una finestra nova), especialment en l’àmbit de la transició energètica i l’acció climàtica. També es vol reforçar el rol de UPC com a referent en l’àmbit de la recerca i la gestió sostenible.

A partir d’aquest Programala Universitat prioritzarà les actuacions i inversions destinades a l’estalvi energètic, com ara la substitució progressiva de calderes de gas dels diferents edificis de la Universitat per calderes i sistemes amb millor eficièncial’aïllament de cobertes, així com la col·locació de vinils reflectants a finestres i la substitució de finestres en mal estat.

Pel que fa a la gestió dels sistemes de calefacció i climatització, s’estableixen els 19ºC de temperatura màxima als espais calefactats i els 27ºC de temperatura mínima dels espais refrigerats. També es farà un inventari d'equips de laboratoris docents i de recerca, per estudiar-ne l'ús i el consum energètic, s’establiran mesures d’estalvi energètic en les TIC i s'implantaran noves instal·lacions d'energia solar fotovoltaica als campus de la UPC, que compta amb un total de 600 kWp instal·lats fins ara.