Ricardo Torres renova com a director del Departament de Mecànica de Fluids

El professor Ricardo Torres, que imparteix docència a l’EEBE, ha estat reelegit cap del Departament de Mecànica de Fluids, càrrec que ocupa des del 2019.
Ricardo Torres renova com a director del Departament de Mecànica de Fluids

Ricardo Torres Cámara continua al capdavant del Departament de Mecànica de Fluids de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), després que el 14 d’abril hagi pres possessió, de nou, del càrrec.

Llicenciat en Ciències Físiques i doctor en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona (UB), i catedràtic d'escola universitària a la UPC, Torres ha estat dirigint el Departament des del 2019. Anteriorment, havia estat cap de la secció del Departament, a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), des de la creació del centre docent, hereu de l’antiga Escola Universitària d’Enginyeria Industrial de Barcelona (EUETIB), en la qual va ser, durant dos mandats, sotsdirector de Recerca. Durant molt anys ha estat també membre de la Junta de Personal Acadèmic de la UPC.

Ricardo Torres imparteix docència a l’EEBE i ho ha fet, anteriorment, a l’antiga EUETIB i a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

En l'actualitat forma part del grup de recerca reconegut grup de recerca en Ciència i Enginyeria de Fluids (GReCEF) i la seva activitat de recerca està relacionada amb la modelització, la simulació computacional i la validació experimental de fenòmens de transport en general i de mecànica de fluids i transferència de calor en particular. Col·labora activament en temàtiques relacionades amb tecnologies de l’hidrogen com ara piles de combustible i reformadors, així com en tecnologies de membranes amb el Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona i amb el Centre de Recerca Específic de l’hidrogen (CER-H2).