S'obre la participació al 3D Day EEBE

La jornada, en col·laboració amb FabLab, té com a eix temàtic la impressió 3D i està dirigida a l'estudiantat universitari i de centres educatius de secundària d'àmbit estatal.
S'obre la participació al 3D Day EEBE

S'han obert ja les inscripcions per participar a la jornada 3D Day EEBE, organitzada per l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i el grup d'investigació DEFAM-TECNOFAB, en col·laboració amb l'associació d'estudiants FabLab de la EEBE, i que se celebrarà el 2 d'abril de 2022. Es tracta d'una jornada de temàtica d'impressió 3D que vol convertir-se en una referència en el món de la fabricació additiva.

Les inscripcions per participar-hi a qualsevol de les categories es poden realitzar fins al 20 de desembre de 2021. La jornada tindrà dues categories, una adreçada a estudiantat pre-universitari i una altra per a estudiantat universitari.

Categoria pre-universitària

La participació està oberta a equips d'estudiantat de l'ESO, Batxillerat, CFGM o CFGS de qualsevol comunitat espanyola que estiguin matriculats en el curs acadèmic 2021-2022, i podran apuntar-se a dues modalitats (no excloents):

• EEBE 3D printing challenge: el repte consisteix en la fabricació en impressió 3D d'una peça proposta en el temps estipulat durant el 3D Day EEBE
  • Projectes d'impressió 3D: consisteix a presentar un treball (curricular o no) que hagi desenvolupat cada equip durant aquest curs acadèmic relacionat amb impressió 3D.

Els equips interessats poden consultar les bases de la convocatòria en aquest enllaç. La inscripció es farà a través d'aquest formulari.

L'organització del 3D Day EEBE ha promogut un programa de mentoria per a què equips d'aquesta categoria que no tinguin nocions bàsiques d'impressió 3D o que no disposin d'impressora 3D i que desitgin participar, puguin fer-ho. Amb aquesta finalitat, podran utilitzar una impressora en les instal·lacions de l’EEBE i se'ls assignarà un mentor que els ajudarà en el desenvolupament del projecte durant les setmanes prèvies a la competició per poder treballar a qualsevol de les dues modalitats de participació. Els centres que estiguin interessats a participar en aquest programa hauran d'enviar un correu a 3dday.eebe@upc.edu

Aquesta categoria, de la jornada, ha estat finançada per la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT) en el marc de la convocatòria d’ajuts per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació.

Categoria universitària

En aquesta categoria l'estudiantat pot participar a tres subcategories i caldrà fer la inscripció a través d'aquest formulari.:

• EEBE 3D printing challenge. L'objectiu en aquest cas és solucionar un repte en el menys temps possible, que consistirà en imprimir en 3D una peça en el temps permès per a sotmetre-la a una sèrie de proves que ha de superar. Els participants rebran quatre setmanes abans un dossier tècnic amb la informació de les característiques de la peça a fabricar. A la categoria universitària cada equip haurà d'utilitzar la seva pròpia impressora 3D.

Els equips, de 3 a 5 membres, podran estar format per estudiants de qualsevol centre universitari.

Es poden consultar les bases d'aquesta categoria en aquest enllaç.

• Presentar una ponència on s'exposi la recerca científica que hagueu fet en el camp de la fabricació additiva (TFG, TFM, Tesi Doctoral...). Les ponències exposades han de ser el fruit d’un projecte o treball d’investigació que s’estigui duent a terme actualment o hagi finalitzat durant l’últim any.

Es poden consultar les bases d'aquesta categoria en aquest enllaç.

• Exposar un projecte que estigueu duent a terme i utilitzi la impressió 3D. Els participants presentaran els projectes als altres equips i una audiència d’estudiants d’institut. L’objectiu principal d’aquest acte és fomentar la comunicació entre grups que estan treballant en projectes d’impressió 3D i promoure la transferència d’idees, coneixements i tecnologia per tal d’enfortir la implantació de la impressió 3D com a eina en àmbits educatius.

Es poden consultar les bases d'aquesta categoria en aquest enllaç.

Per a qualsevol dubte o consulta sobre la competició o la jornada el correu electrònic de contacte és 3dday.eebe@upc.edu