Tres estudiants de l'EEBE guanyadors d'una de les categories del concurs UPC Thinking Festivals

13/05/2024

Arnau Barrera, Laia Villalobos i Marc Molina, estudiants de l’EEBE, han guanyat el repte presentat pel festival Cruïlla. La seva proposta s’ha centrat en la millora de la sostenibilitat i el reciclatge de materials.

Arnau Barrera, Laia Villalobos i Marc Molina, tots tres estudiants del Grau en Enginyeria de Materials a l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), han estat premiats a una de les categories del concurs UPC Thinking Festivals, organitzat per UPCArts.

La seva proposta ha guanyat el repte presentat pel festival Cruïlla, que tenia com a objectiu fomentar la reutilització dels materials emprats en la senyalètica d'un sol ús i mobiliari efímer.

El projecte es diu 'Reutilització dels plàstics', centrat en la millora de la sostenibilitat i el reciclatge de materials. En concret, el seu objectiu era gestionar els residus que no són correctament classificats, on es té una barreja de plàstics en diferents formats que impossibilita poder crear qualsevol objecte amb un mínim de propietats mecàniques, arribant a vendre les bales d'aquests plàstics per preus negatius.

En vista d'això han tingut la visió de crear un mobiliari que pugui fer ús d’aquests residus:

a) Un “puf” que tingui com a “padding” (farciment) escames d’aquests plàstics triturats en format de pellets o grans petits.

b) També es podrien fer cadires / tamborets, comprimint tota aquesta barreja de plàstics, formant per exemple un cilindre, el qual tindria cintes de PP

Ambdues idees busquen crear usos per aquests residus plàstics que actualment no tenen més aplicació que ocupar espais en els abocadors. A part de reduir el volum de plàstics que acaben en l'abocador, a més, es permetrà crear demanda pel que fins ara no és més que un residu, contribuint a l’economia circular i a la sostenibilitat econòmica de la gestió responsable dels residus.

Els estudiants guanyadors han rebut, com a premi, un passi per al certamen corresponent, en el seu cas pel Festival Cruïlla.

Els altres reptes presentats al concurs han estat per part del Primavera Sound, que han guanyat Laura Escursell i Paula Nagl, estudiants de l’ESEIAAT, i el festival Sónar, que ha premiat un altres projecte presentat per l'estudianta d'ESEIAAT Laura Escursell.