Un equip liderat per investigadors del grup ENCORE-NEMEN descobreix un catalitzador per eliminar les emissions de metà

22/09/2022

La descoberta té per objectiu reduir les emissions de metà, un potent gas d’efecte hivernacle.

Un equip liderat per per Núria Jiménez Divins, investigadora postdoctoral Marie Curie, i Jordi Llorca Piqué, actual vicerector de Recerca, ambdós del grup de recerca en Nanoenginyeria de Materials Aplicats a l'Energia (ENCORE-NEMEN), i vinculats a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha descobert un catalitzador de pal·ladi i platí, el primer que permet eliminar les emissions de metà. Es tracta d'un component del gas natural, l'ús del qual s'ha disparat i això ha provocat  que les concentracions de metà a l’atmosfera s’hagin més que duplicat des dels nivells preindustrials. L'equip investigador està format també per investigadors de la Universitat d’Udine (Itàlia) i del Sincrotró ALBA.

El treball ha estat publicat a Nature Communications, i permetria reduir les emissions de metà a fi d'alleujar l’escalfament global a curt termini i guanyar temps per acabar definitivament amb el provocat pel CO2.

Més informació - Sala de premsa UPC: